آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی  شهرستان فارسان

چهار راه برای رسیدن به آرامش:

1-نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا
2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا
3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا
4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۱ ب.ظ

۱

آموزش پاورپوینت (گام 4)

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۱ ب.ظ

درود بر شما همراهان گرامی که آموزش گام به گام پاورپوینت را پیگیری میکنید. امروز هم در خدمت شما هستم با گام سوم این آموزش که محور کلی مطالب بیان شده در این آموزش پیرامون شروع به کار با محتوا و مطالب یک ارایه  میباشد.

 

آنچه در این آموزش میخوانید :
وارد کردن (تایپ) متن (Enter Text)
انتخاب قسمتی از متن (Select Text)
کپی و چسباندن قسمتی از متن (Copy and Paste)

در ادامه در مورد هر یک از این موضوعات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

۱- وارد کردن (تایپ) متن (Enter Text)
برای وارد کردن متون در پاور پوینت ابتدا باید شما اقدام به انتخاب اسلایدی کنید که باید متن در آن تایپ و یا وارد شود. سپس در جعبه متن مورد نظر در همان اسلاید کلیک کنید و اقدام به اضافه کردن و یا تایپ متن مورد نظر خود کنید.

 

ایجاد جعبه متن جدید در یک اسلاید

برای ایجاد جعبه متن جدید در یک اسلاید ابتدا شما باید اقدام به انتخاب کردن اسلایدی کنید که جعبه متن باید در ان ایجاد شود. سپس از سربرگ Insert در نوار ابزار اصلی (ریبون) به کادر گروه Text مراجعه کرده و از این کادر گروه گزینه Text Box را انتخاب نمایید.

 

حالا به اسلاید باز گردید و در نقطه ای که قصد ایجاد یک جعبه متن جدید دارید کلیک نموده و با دراگ نمودن فلش راهنما یک جعبه متن جدید بوجود آورید. توجه داشته باشید که سایز این جعبه متن از سوی شما قابل تنظیم نمودن است و هرچه دراگ کردن شما ادامه یابد، سایز جعبه متن نیز بزرگتر خواهد بود.

 

 

۲- انتخاب قسمتی از متن (Select Text)
برای انتخاب نمودن قسمتی از متن :
کافیست که مکان نما را به ابتدا و یا انتهای آن قسمت از متن برده و با کلیک و دارگ نمودن اقدام به های لایت نمودن (انتخابی کردن) متن مورد نظر خود کنید.

 

برای انتخاب کردن یک کلمه دوبار بر روی کلمه کلیک کنید و اگر میخواهید پاراگرافی و یا خطی را انتخاب کنید سه بار بر روی آن کلیک نمایید و در صورتی که قصد انتخاب نمودن کل متن موجود در اسلاید را دارید، ابتدا در قسمتی از متن کلیک کنید و سپس با فشردن کلید ترکیبی Ctrl+A اقدام به این کار نمایید.

 

۳- کپی و چسباندن قسمتی از متن (Copy and Paste)
برای این کار سه راه پیش رو دارید. راه اول استفاده از گزینه های موجود در نوار ابزار اصلی برنامه پاورپوینت میباشد. برای این کار ابتدا متن، تصویر و… را که میخواهید از آنها کپی تهیه کنید را انتخاب (های لایت) نمایید حالا از سربرگ Home به کادر گروه Clipboard مراجعه کنید و بر روی شکل گزینه کپی که در تصویر زیر نشان داده شده است کلیک کنید تا یک کپی از موارد هایلایت کرده (انتخاب شده) ایجاد شود.

 

حالا برای چسباندن متن، تصویر و… کپی گرفته شده، ابتدا فلش ماوس را به نقطه و یا اسلایدی که قصد چسباندن (پیست) کردن کپی گرفته شده را دارید برده وکلیک کنید تا مکان نما به این محل انتقال داده شود و سپس از کادر گروه Clipboard بر روی گزینه Paste (چسباندن) کلیک کنید.

 

روش دوم : پس از انتخاب کردن متن و تصویر و… ای که باید کپی شوند بر روی قسمت های لایت شده کلیک راست کرده و گزینه Copy را از کادر باز شده انتخاب نمایید.

 

برای چسباندن (پیست کردن) قسمت انتخاب شده، مکان نما را به نقطه مورد نظر انتقال دهید و سپس با کلیک راست در این نقطه ، از کادر باز شده گزینه Paste را انتخاب نمایید.

 

روش سوم استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+C برای کپی کردن و Ctrl+V برای چسباندن قسمت انتخاب شده میباشد.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۲
آموزش ابتدایی

نظرات  (۱)

۰۳ تیر ۹۴ ، ۰۰:۵۲ چه کار داری ؟
عاللللللللللللللللللللللللی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی