آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی  شهرستان فارسان

چهار راه برای رسیدن به آرامش:

1-نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا
2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا
3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا
4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

۳۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۵۳
آموزش ابتدایی

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش درجمع معلمان ناحیه یک شیراز خبرداد:

نظام کارنامه توصیفی برچیده نخواهد شد


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قوانین نمره درکارنامه دانش آموزان مقطع ابتدایی چندان موردتائید نظر کارشناسان نیست، گفت: نظام کارنامه توصیفی برچیده نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی و به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان  ،فارس، محمد دیمه ور در جمع مدیران ومعلمان نمونه ناحیه یک آموزش وپرورش شیراز افزود: امیدواریم تمامی مسئولان واولیا دانش آموزان تدابیری اتخاذ کنند که آموزش مقطع ابتدایی را مد نظرشان قرار بدهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با تاکید براینکه آینده ایران به آموزش وپرورش کارآمد وبه روز گره خورده است، تصریح کرد: همواره مسئله آموزش وپرورش در ایران باید به موضوع کلان ملی تبدیل تا سبب شود تمامی مسائل در ذیل برنامه های آموزش وپرورش تصمیم گیری شود.

دیمه ور با اعلام اینکه امیدواریم نگاه مسئولان در حوزه آموزشی به سه موضوع مهم بهسازی تعلیم وتربیت، خودشناسی ویادگیری نوین خلاصه شود، گفت: امروزه سیاست وزارت آموزش وپرورش براین خواهد بود که فرهنگیان بتوانند زمینه رشد تعالی آینده سازان ایران را فراهم کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: این مهم در صورتی تحقق می یابد که از معلم هایی به روز وکارآمد برخوردار باشیم.

دیمه ور دوران ابتدایی، استان فارس را در بین استان های کشور در وزارتخانه مهم  اعلام کرد وگفت: همواره بیشترین گلایه معلمان پایه ابتدایی در خصوص نامفهوم بودن کتاب های ابتدایی است و برهمین اساس مقرر شد با تشکیل دبیرخانه دائمی در شیراز با عنوان دبیرخانه  طرح تحلیلی محتوای کتب درسی کشوربا بهره گیری از نظرات کارشناسان، مشکلات پیش رو را مرتفع سازیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش خالی شدن سکنه روستایی را موضوع مهم در خصوص آموزش ابتدایی اعلام کرد وگفت: امروزه با معضل خالی شدن سکنه روستایی مواجعه هستیم واین امر سببب شده مدارس روستا ها کوچک تر شوند و کیفیت آموزشی کاهش یابد.

دیمه ور در خصوص مشکلات آموزش عشایر گفت: درگذشته  معلمین مدارس عشایری بدون داشتن اساسنامه  مشخص فعالیت داشتند ولی امروزه  با تدوین اساسنامه عشایری ،علی رغم اینکه این معضل برطرف شده، باعث شد انگیزه معلمان برای آموزش  به دانش آموزان عشایر افزایش یابد.

 وی اضافه کرد: امیدورایم با افزایش سرانه آموزشی در بین مدارس عشایری ،کیفیت آموزش در بین دانش آموزان عشایری افزایش بیابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۵:۲۰
رحیمی

اطلاعیه مداخله موثر و به هنگام برای نو آموزان دوره ی پیش دبستانی راهنمای آموزش و مداخله به هنگام برای نو آموزان پیش دبستانی با نیاز ویژه تدوین شد.

معاون محترم آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان

     پیرو هماهنگی ها و توافقات گردهمایی مشترک معاونین محترم آموزش ابتدایی ادارات کل و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی کشور ( تهران – آبان 93 ) در خصوص اجرای طرح آزمایشی سنجش نوآموزان پیش دبستانی، به استناد راهکارهای 3-5 و 1-16 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با عنایت به دستورالعمل وزارتی 30583 مورخ 27/2/93 و بخشنامه 5975/97000 مورخ 7/8/93 سازمان آموزش و پرورش استثنایی، راهنمای اجرایی آموزش و مداخله به هنگام  نوآموزان با نیاز ویژه، در 9/نُه ماده، جهت بهره برداری و اجرا به ایمیل معاونت آموزش ابتدایی استان ارسال گردید.

   ضمن تشکر از همکاری در اجرای بهینه طرح و ارسال گزارش های نظارت اجرایی و اطلاعات آماری، به ویژه از استان هایی که پیرو گردهمایی بهمن 93 ، در تهیه و تدوین مطالب علمی- کاربردی و برگزاری جلسات توجیهی- آموزشی مدیران و مربیان پیش دبستانی، اقدام نموده اند؛  مقتضی است در کاربست مفاد راهنمای اجرایی آموزش و مداخله به هنگام، از ظرفیت های علمی و اجرایی استان، استفاده حداکثری صورت پذیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۵:۱۳
رحیمی

سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای خرداد ماه آغاز خواهد شد  فرآیند سنجش نو آموزان در سال جاری تغییر خواهد کرد

ابتدا نو آموزان توسط مدیران مدارس ابتدایی به صورت اینترنتی ثبت نام و نوبت حضور در پایگاه سنجش را دریافت خواهند کرد سپس با حضور در پایگاه راس ساعت مقرر و انجام تست های خود نتیجه تست به صورت اینترنتی به مرکز ارسال و کارت سلامت دانش آموز ممهور به مهر پایگاه شده و تحویل ولی دانش آموز می گردد توجه مدیران و والدین گرامی به نکاتی در زمنه سنجش به شرح زیر ضروری است

1.از پذیرش دانش آموزانی که نوبت اینترنتی دریافت نکرده اند و نام آنها در سامانه سنجش ثبت نشده باشد ممانعت به عمل خواهد آمد

2.اولیای محترم دانش آموز بر اساس نوبتی که آموزشگاه در اختیار آنها قرار می دهد به پایگاه درج شده در برگه نوبت خود مراجعه نموده ونسبت به تست فرزند خود اقدام نمایند هیچ دانش آموزی خارج از نوبت خود تست نخواهد شد

3.حضور به موقع جهت انجام تست ضروری بوده و تا اطلاع ثانوی امکان دریافت نوبت دیگری برای انجام تست نمی باشد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۵:۱۱
رحیمی

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش: دروه پیش دبستانی، دوره ای رسمی وغیر اجباری است . مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این دوره دوره ای رسمی است و طبق اسناد بالادستی مراکز پیش دبستانی بخشی از نظام اصلی آموزش و پرورش است و گذراندن این دوره برای کودکان این گروه سنی قبل از ورود به دبستان ضروری است .

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی و به نقل از استان آذربایجان غربی، "رخساره فضلی" در همایش استانی مربیان پیش دبستانی استان اظهارکرد: دوران پیش دبستانی برای کودکان دوران حیاتی و ضروری است.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: طبق اسناد موجود در آموزش و پرورش مراکز پیش دبستانی بخشی از نظام اصلی آموزش و پرورش است چرا که سن آموزش رسمی در سند تحول بنیادین 5 سالگی ابلاغ شده است.

وی افزود: تلاش کردیم تا در مناطق محروم تمام دانش آموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار دهیم .کلاس های چندپایه کم جمعیت فرصت خوبی برای آمادگی بچه ها قبل از ورود به دبستان است.حدود  70 درصد کلاس های چند پایه کشور، دویاسه پایه و 8 درصد کلاس ها زیر 10 نفر هستند.حضور نوآموزان پیش دبستانی به صورت سیال و منعطف به رشد همه جانبه آنها کمک می کند.

فضلی تصریح کرد: براین  اساس طی سال تحصیلی جاری بیش از 22 هزار نوآموز مورد لطف و حمایت معلمان چند پایه قرار گرفته اند که استان آذربایجان غربی بیشتر از میزانی که تعهد داشته ، عمل کرده است.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: گرچه نرخ پوشش تحصیلی از 38 درصد به 52 درصد رسیده است که با افزایش 14 درصدی نرخ پوشش تحصیلی در کشور مواجه بوده ایم ؛ اما در آذربایجان غربی این نرخ افزایش زیادی نداشته و لازم است برای سال آتی تدابیری اندیشیده شود

فضلی ادامه داد: تمام مربیان پیش دبستانی باید متخصص شوند و با تخصص کامل در کلاس ها حضور یابند . در جهت تحقق این امر تلاش می کنیم تا کارت صلاحیت حرفه ای در اختیار مربیان پیش دبستانی قرار دهیم.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: باید به شکل گیری هویت دانش آموزان در پیش دبستانی توجه ویژه شود چرا که اگر جدی گرفته نشود آسیب جدی به کشور و آینده سازان وارد خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۵:۰۰
رحیمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۱۷
رحیمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۷:۲۶
رحیمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۲۱
رحیمی

به نام خدا

از آنجا که هدف آموزش ابتدایی از طراحی وانتشار این وبلاگ پیگیری وضعیت آموزشی منطقه و تبادل نظر در خصوص موضوعات علمی وتخصصی حوزه آموزش ابتدایی می باشد لذا پذیرش  تمامی مطالب همکاران علاقه مند به همکاری در زمینه گسترش و بروز رسانی این وبلاگ مورد استقبال گرم قرار گرفته و مطالب ارسالی به نام شخص درج خواهد شد بدیهی است کلیه مطالب ارسالی پس از بررسی و تحلیل برای استفاده عموم  در وب قرار داده خواهند شد برای سهولت ارتباط ، شما از دو راه می توانید با ما ارتباط داشته باشید و مطالب قشنگ خود را ا رسال نمایید 

1.ز طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail,ir

2. از طریق ارسال نظر

ضمنا بر خود لازم می دانم از همکارانی که تا کنون با ما در زمینه درج و انتشار مطالب زیبا و علمی  در ین وبلاگ همکاری داشته و حتی حاضر نشدند از آنها نامی به میان آورده شود کمال تفدیر وتشکر را داریم اما چون بنا داریم از همکارانی که در تهیه مطالب بروز و علمی بیشترین تلاش را داشته و مطالب بیشتری را جهت انتشار در وبلاگ برای ما ارسال نمایند به نحوی تقدیر شود لذا ثبت مطالب به نام همکار اجتناب ناپذیر خواهد بود به همین دلیل کلیه همکارانی که مایل به همکاری در این زمینه اند می توانند مطالب خود را از طریق دو روشی که در فوق به آنها اشاره شد اقدام نمایند    با تشکر    حشمت اله رحیمی  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۶:۱۱
رحیمی

به نام خدا

آموزگارم ، تو باغبانی
می پرورانی بذروجودم ، با مهربانی
با درسهایت دیو جهالت از من گریزد
اندرزهایت ، بهر وجودم ، شد پاسبانی
من غرقه بودم در بحر غفلت
دستم گرفتی ای ناجی من،
من همچو قایق ، تو بادبانی
بر خوان ِ دانش من میهمانم
تو ای معلم ، خود میزبانی
کار تو باشد، ارشاد انسان
همکار خوب ِ پیغمبرانی

 

معلم عزیز ، استاد بزرگوار، تو را به چه مانند کنم . دل دریاییت لبریز از آرامش است همچون

کوه استوار از حوادث روزگار ایستاده ای و همچون ابر، باران پر شکوه معرفت بر چمن های

دشت دانش آموختگی فرو می ریزی . خورشید نگاهت گرمابخش وجود ما وحرارت کلبه ی

سرد یأس و ناامیدی و ارمغان شور و شعف است . غنچه ی تبسمی که از گلستان لبهای

تو می روید، طراوت لحظه های ابهام و زیبا یی بخش خانه ی وجود ماست . کلام روح بخش

و دلنشین تو موسیقی دلنوازی است که بر گوش جان می نشیند و اهنگ زندگی را به

شور در می آورد. روانی به لطافت گلبرگهای ارغوان داری که از احساس و شور و شعف لبریز

است . دستهای روشنت سپیدی خود را از گل بوسه های گچ گرفته و شمع وجودت از

نیروی ایمان و انسانیت شعله ور است . سرخی شفق ، تابش آفتاب ، نغمه ی بلبلان ،

صفای بستان ، آبی دریاها ، همه و همه را می توان در تو خلاصه نمود . معنای کلام امید

بخش تو همچون نسیم صبحگاهان نشاط بخش روح خسته ماست . علم آموزی و صبر

ایمان را از پیامبران به ارث برده ای و به حقیقت وارث زیبایی ها بر گستره ی گیتی

هستی . قدوم سبز تو سبزینه ی کوچه باغ های زندگی و صفا بخش خاطر پر دغدغه ی

ماست . طپش قلب تو آهنگ خوش هستی و جوشش نشاط در غزل شیوای زندگی

است . تو روشنایی بخش تاریکی جان هستی و ظلمت اندیشه را نور می بخشی . ‹‹ و ما

یستوی الاعمی والبصیر . و لا الظلمات ولا النور ›› وهرگز کافر تاریک جان کور اندیش با مومن

اندیشمند خوش بینش یکسان نیست وهیچ ظلمت با نور یکسان نخواهد بود . چگونه

سپاس گویم مهربانی ولطف تو را که سرشار از عشق ویقین است . چگونه سپاس گویم

تأثیر علم آموزی تو را که چراغ روشن هدایت را بر کلبه ی محقر وجودم فروزان ساخته

است . آری در مقابل این همه عظمت و شکوه تو مرا نه توان سپاس است ونه کلام وصف .

تنها پروانه ی جانم بر گرد شمع وجودت ، عاشقانه چنین می سراید : معلم کیمیای جسم

و جان است ... مــعلم رهنمای گمرهان است.... شـده حک بر فراز قله ی عشق .... معلم

وارث پیغــــمبران است

روز معلم را خدمت تمامی همکاران فرهنگی و به خصوص خانواده بزرگ آموزش ابتدایی تبریک عرض می کنم و موفقیت یکایک همکارن ر از خدوند متعال خواهانم

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۵:۵۴
رحیمی

 

مجموعه: شعر و ترانه

شعر درباره ى روز معلم

 

 

 

شعر برای روز معلم, شعر های روز معلم

 

آموزگارم ، تو باغبانی
می پرورانی بذروجودم ، با مهربانی
با درسهایت دیو جهالت از من گریزد
اندرزهایت ، بهر وجودم ، شد پاسبانی
من غرقه بودم در بحر غفلت
دستم گرفتی ای ناجی من،
من همچو قایق ، تو بادبانی
بر خوان ِ دانش من میهمانم
تو ای معلم ، خود میزبانی
کار تو باشد، ارشاد انسان
همکار ِ خوب ِ پیغمبرانی

 

حروف درس الفبا ی ما معلم بود
تمام صحبت ما یک صدا معلم بود

به روی تخته ی چوبی همیشه بی پایان
شروع نام خدابود، تا معلم بود

نگاه روشن دنیای کودکی هایم
به خشم و بوسه ی مادر ؤ یامعلم بود

خدا به وسعت ایمان به شکل هر واژه
ؤ جمله جمله ی ایثار ،با معلم بود

قسم به نام پیام آوران آگاهی
تمام درد بشر را دوا معلم بود

شکوه صبر وصلابت چو کوه می بارید
سه تیغ مهر ؤ سنگ بلا معلم بود

به دشتهای پر ازغنچه های پراحساس
گلی شکفته به نام وفا ،معلم بود

به هیچ زندگی و پوچ مرگ ،معنا داد
تمام بود و نبود شما معلم بود

به وقت گوش نهادن نشسته شاگردیم
در اوج خستگیش هم به پا معلم بود

هنوز پرسش بی پاسخی که می خواند
معلم عشق خدا یا خدا معلم بود؟

 

 

آنکه نقاش است و نقشی ساخته
با قلـــــــم طرح نویی انداخته
در مسیر واژه های دوستــــــــی
سطر سطــری زآشنایی داشته
آنکه چون اسطوره های پارســی
عین ولامی را به میم افراشته
هم ردیف انبیاء و عارفـــــــــــان
پوششی بر جـــــهل جاهل بافته
آنکه آهنگ و کلامی دل ربــا
از یرای درس خـــــــــود آراسته
چشمه های معرفت جوشــــد ز او
دانشی از حد فزون انبـــــــاشته
لحظه هایش پر شده از خـاطرات
خاطراتی که زدل جان باخـــته
هرچه از عطرش ببویم کم بود
او گلستان ها ز گل ها کاشته
آنکه معمار است و الگوی همه
لاله ای بر قلب خود بگذاشته
با سلاح علم در راه مـــــــــــــراد
چون جلوداران به کفران تاخته
آن معلّم آن مرّبی آن که او
از فنونش عالمی پرداختــــــــه
او عزیز است و مقامش پاس دار
چونکه یزدان نام او بنگاشته
عارف آن باشد که چون قطعه زمین
هرکسی او را لگد انداخته
یعنی از زهد و کلام و علم او
ذره ای از دانشش برداشته

 

 

ای خدای عشق ، ای ام الکتاب
ای معلم ، ای سراسر آفتاب

تو به ما آموختن آموختی
همچو شمع در بین ما میسوختی

در پی سوز و گداز و سوختن
فکر تو تنها بود آموختن

تو خمینی را خمینی کرده ای
طالقانی را سمائی کرده ای

ابن سینا و ابوریحان را
در پی علمت فدایی کرده ای

شغل تو شغل تمام انیباست
جای تو در آسمان و در سماست

زاده ء لاهوتی و از نسل خاک
از سخن گفتن نداری هیچ باک

در کتاب دل نویسم با مداد
ای معلم روز تو تبریک باد

منبع:forum.freedownload.ir

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۵:۵۰
رحیمی

برخیز که قدسیان جوابت بدهند

وز کوثر معرفت شرابت بدهند

چون ماه رجب باشدو اعیاد علی

کعبه مانند صدف در دل خود گوهر داشت

گوهری زینت هستی چونان حیدر داشت

یک پیاله ز می اش مست کند عــــالم را

آنکــه اندر قدحش باده ای از کوثر داشت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۰۵
رحیمی

دانلود فایل word                                               

 

دانلود فایل pdf                                                   

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۲۷
رحیمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۱۲
رحیمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۱۲
رحیمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۲۶
رحیمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۲۸
رحیمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۰۴
رحیمی

 

چه طور اعداد بین 11 تا 19 را در ذهن خود ضرب کنیم، با این روش، قادر خواهید بود هر دو عدد، از 11 تا 19 را بدون استفاده از ماشین حساب، بسرعت در مغز خود ضرب کنید.فرض می کنیم که شما جدول ضرب تا 10×10 را به خوبی بلد هستید، اجازه بدهید 15×13 را آزمایش کنیم. 
1. همیشه عدد بزرگتر را در ذهن خود در بالا قرار دهید.


2. سپس در ذهن خود نقشه آفریقا را طوری رسم کنید که 15 و 3 از 13 زیری را احاطه کند. آن اعداد جدا شده تمام چیزی است که شما نیاز دارید. 
3. حالا 18 = 3+ 15 
4. یک صفر جلوی آن قرار دهید ( یعنی ضربدر 10 ) تا 180 بدست بیاید. 
5. عدد 3 پوشیده شده پائینی را در رقم یکان بالائی ضرب کنید، که در این مورد 5 است ( 15= 5 × 3 ). 
6. محصول مراحل 4 و 5 را با هم جمع کنید تا جوابتان را بدست بیاورید، 195 = 15 + 180. 
آسان نبود؟ دفعه اول روی کاغذ تمرین کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۳۹
رحیمی