آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی  شهرستان فارسان

چهار راه برای رسیدن به آرامش:

1-نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا
2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا
3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا
4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۱۷ ب.ظ

۰

مقایسه ارزشیابی نتیجه مدار و فرآیند مدار

يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۱۷ ب.ظ

مقایسه ارزشیابی نتیجه- مدار و فرآیند- مدار

ارزشیابی نتیجه- مدار (پایانی)

ارزشیابی فرآیند- مدار (مستمر و تکوینی

حالت پایانی (اندازه گیری رفتارهای قابل مشاهده) دارد.

حالت مستمر و تکوینی (شکل دهی به آموزش و

یادگیری) دارد.

ابزارهای آن آزمونهای کتبی عینی و تشریحی است.

ابزارهای آن آزمونهای کتبی و عملکردی، فهرست وارسی، واقعه نگاری و ... است.

امتحان جنبه رسمی و غیرطبیعی و اضطراب آور پیدا می کند

امتحان جنبه غیر رسمی و طبیعی دارد و اضطراب را به شوق تبدیل میکند

محدود به چند نمره م یگردد و حالت رقابتی دارد.

حالت رقابتی و مقایس های ندارد

نقاط قوت و ضعف را مشخص نمیکند

نقاط قوت و ضعف را مشخص میکند

فرآیند تفکر و فعالیت دانش آموز را نم یسنجد

با ارزشیابی ملاکی فعالیت دانش آموزان را میسنجد

فقط به فرآورده و نتیجه یادگیری توجه دارد

به فرآیند یادگیری توجه دارد

ارزشیابی، فرآیندی مجزا از آموزش تلقی میگردد

ارزشیابی جزئی از فرآیند آموزش تلقی می گردد

در تصحیح آموزش نقش چندانی ندارد

برای تصحیح آموزش به کار میرود

به تفاو تهای فردی و تواناییهای فردی توجه ندارد

به تواناییهای فردی توجه میکند

در فعا لسازی دانش آموزان نقشی ندارد

دانش آموزان را فعال میکند

قادر به اندازه گیری اکثر رفتارهای ایجاد شده نیست

قادر به اندازه گیری اکثر رفتارهای ایجاد شده است

اغلب رفتارهای سطوح بالای یادگیری را اندازه گیری نمی کند.

 

یادگیری را از دانش به کاربرد ارتقا می دهد و

اندازه گیری می کند.

 

یادگیری طوطی وار را تقویت میکند

کاربرد آموخته ها و مهارتها را در زندگی تقویت میکند

حافظه را تقویت می کند

حافظه و حواس پنجگانه را تقویت میکند

دانش آموزان را متجانس نمیکند

دانش آموزان را متجانس میکند

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۵
رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی