سر انجام ارزشیابی توصیفی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش درجمع معلمان ناحیه یک شیراز خبرداد:
نظام کارنامه توصیفی برچیده نخواهد شد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قوانین نمره درکارنامه دانش آموزان مقطع ابتدایی چندان موردتائید نظر کارشناسان نیست، گفت: نظام کارنامه توصیفی برچیده نخواهد شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی و به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان ،فارس، محمد دیمه ور در جمع مدیران ومعلمان نمونه ناحیه یک آموزش وپرورش شیراز افزود: امیدواریم تمامی مسئولان واولیا دانش آموزان تدابیری اتخاذ کنند که آموزش مقطع ابتدایی را مد نظرشان قرار بدهند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با تاکید براینکه آینده ایران به آموزش وپرورش کارآمد وبه روز گره خورده است، تصریح کرد: همواره مسئله آموزش وپرورش در ایران باید به موضوع کلان ملی تبدیل تا سبب شود تمامی مسائل در ذیل برنامه های آموزش وپرورش تصمیم گیری شود.
دیمه ور با اعلام اینکه امیدواریم نگاه مسئولان در حوزه آموزشی به سه موضوع مهم بهسازی تعلیم وتربیت، خودشناسی ویادگیری نوین خلاصه شود، گفت: امروزه سیاست وزارت آموزش وپرورش براین خواهد بود که فرهنگیان بتوانند زمینه رشد تعالی آینده سازان ایران را فراهم کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: این مهم در صورتی تحقق می یابد که از معلم هایی به روز وکارآمد برخوردار باشیم.
دیمه ور دوران ابتدایی، استان فارس را در بین استان های کشور در وزارتخانه مهم اعلام کرد وگفت: همواره بیشترین گلایه معلمان پایه ابتدایی در خصوص نامفهوم بودن کتاب های ابتدایی است و برهمین اساس مقرر شد با تشکیل دبیرخانه دائمی در شیراز با عنوان دبیرخانه طرح تحلیلی محتوای کتب درسی کشوربا بهره گیری از نظرات کارشناسان، مشکلات پیش رو را مرتفع سازیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش خالی شدن سکنه روستایی را موضوع مهم در خصوص آموزش ابتدایی اعلام کرد وگفت: امروزه با معضل خالی شدن سکنه روستایی مواجعه هستیم واین امر سببب شده مدارس روستا ها کوچک تر شوند و کیفیت آموزشی کاهش یابد.
دیمه ور در خصوص مشکلات آموزش عشایر گفت: درگذشته معلمین مدارس عشایری بدون داشتن اساسنامه مشخص فعالیت داشتند ولی امروزه با تدوین اساسنامه عشایری ،علی رغم اینکه این معضل برطرف شده، باعث شد انگیزه معلمان برای آموزش به دانش آموزان عشایر افزایش یابد.
وی اضافه کرد: امیدورایم با افزایش سرانه آموزشی در بین مدارس عشایری ،کیفیت آموزش در بین دانش آموزان عشایری افزایش بیابد.