آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی  شهرستان فارسان

چهار راه برای رسیدن به آرامش:

1-نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا
2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا
3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا
4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۳۹ ب.ظ

۰

 

     راهبردهایی برای تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی دوره ابتدایی

     مدرسان محترم شوراهای راهبری ارزشیابی کیفی – توصیفی

     استحضار دارید که ارزشیابی کیفی – توصیفی، الگویی است که در ظاهر به دنبال ارتقا و بهبود کیفیت یادگیری و در نهان به جستجوی شادابی و نشاط بهتر و بیشتر و عمیق تر دانش آموزان در کلاس درس است . بی تردید برای رسیدن به این خواسته - که البته نتایج تحقیقات انجام گرفته سطح دستیابی مناسبی را گزارش می نمایند - باید معلم ازابزارها ، الگوها و روش های نوین و متناسب با آخرین نظریه های یادگیری، استفاده کند؛ و طبیعی است که اگر آموزش هدفمند و به هنگام صورت نگیرد، نگرانی هایی را ایجاد نماید و در نتیجه اجرای آن با مقاومت های روبرو گردد .

      از آنجا که گزارش پیشرفت تحصیلی- تربیتی در دوره ابتدایی ( پایه اول تا ششم )، همان بازخورد پایانی است، بایسته است، بازخورد پایانی در ارزشیابی کیفی – توصیفی ،  در راستای اهداف ارزشیابی تکوینی با رویکرد بازخورد توصیفی، طراحی و تکمیل گردد ، در این نوبت و به منظور تحقق اهداف و  دوری گزینی  از کارنامه و تولید گزارش پیشرفت تحصیلی ، گام اول تغییر در گزارش پیشرفت تحصیلی- تربیتی ایجاد شده است، ازشما دوستان . همراه آگاه  انتظار می رود ،پیرو دستورالعمل ارسالی به شماره 180669/200 مورخ 3/9/93 ، طبق چارچوبه اعلام شده ، دوره 24 ساعته ضمن خدمت با عنوان " سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی " با کد 91400717 برای کل نیروی انسانی دوره ابتدایی استان  برگزار نموده تا با یاری بخشی به معلم  و ارائه  آموزش هدفمند،  زمینه ی دست ورزی و تمرین توصیف عملکرد ،برای همکاران معلم فراهم شود . در این خصوص با توجه اینکه معلم نمون برگ الف(گزارش پیشرفت تحصیلی ) را باید با توجه به راهنمای تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی جدید ابلاغی ، به صورت توصیفی تکمیل نماید و این توصیف، بازتاباننده ی یکی از سطوح دست یابی به اهداف کلی آن ماده درسی باشد تا هر کدام از ذینفعان (مدرسه، فراگیر و اولیا) وقتی آن را مشاهده نمایند تصویر روشنی از عملکرد  تحصیلی – تربیتی دانش آموز دریافت نمایند  در جلسه هم اندیشی روز یکشنه 19 بهمن 93 با حضور نمایندگانی از همکاران معلم ، مدیر و مدرس موارد زیر مصوب شد که به شرح زیر ارائه می گردد :

     1)  در نوبت بهمن ماه 93، با هدف دست ورزی ،هیچ گونه اجباری در توصیف عملکرد کل مواد درسی صورت نگیرد؛ یعنی  معلم آزاد باشد تا اگر همه ی  دروس را نتوانست دقیق و درست گزارش نویسی کند  ایرادی بر او وارد نگردد .

     2)  توصیه می شود  اطلاع رسانی شایسته صورت گیرد تا معلمین هم پایه در هر مدرسه با مشارکت و تبادل نظر نسبت به توصیف عملکرد  دانش آموزان اقدام نمایند .

     3)  با برگزاری جلسات گارگاهی از همکاران معلم بخواهید گزارش های خود را در این جلسات ارائه دهند تا در یک فضای علمی- تجربی ، نقد و بررسی لازم به منظور پختگی هرچه بیشتر معلم صورت گیرد  .

     4)     مدیران مدارس توجیه شوند تا فرصت مقتضی برای تکمیل گزارش ها ( پایان اسفند ماه 1393) در اختیار معلمین خود قرار دهند .

     5)  معلمان توجیه شوند که لازم نیست در مقابل هر ماده درسی ،برای تک تک هدف ها و موضوعات، توصیف  عملکرد بنویسند، آنچه مد نظر است توصیف عملکرد کلی دانش آموز، بدور از هر گونه کلی گویی است.

     6)     نمونه های موفق گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی معلمان را برای نمایش در این وبلاک ارائه نمایید. 

باتشکر از خانم نادری 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۹
رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی