ویژگی دانش آموزان دوره ابتدایی
دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۱۲ ب.ظ
معلمینی که درمقطع ابتدایی در حال خدمت و والدینی که فرزند6تا 11 سال دارنداین مطلب را بخوانند چراکه اطلاع ازویژگیهای فیزیولوژی واجتماعی وعاطفی فرزندشان آنهارادردستیابی به مقاصدتربیتیشان کمک خواهد کرد:
- هماهنگی اعضاورشد بارز
- تفاوت پسران ودختران دررشد
- فعال وفعالیت محور
- توانایی تمرکز7تا10 دقیقه
- حراف بودن
- تقلید آگاهانه
- تعدیل وکم رنگ ترشدن خودمداری
- الگوی اول آنها معلم است
- ایجاد وتقویت حس مالکیت
- دوری نسبی ازحالت تخیل
- پی بردن به قواعد انجام کاروقاعده مندی
- شکل گیری قانون علیت
- علاقه مندی به یادگیری
- قدرت حفظ بالا
- تلقین پذیر
- تقویت وپررنگ ترشدن کنجکاوی
- راحت قانع نشدن
- تمایل به استقلال
- اقتدارگروه همسالان
- تفاوت دررفتارپسرودختر
- بازیهای گروهی
- رقابت گروهی
- پی بردن به احساس دیگران
- حساسیت به انتقاد
- علاقه به همکاری
- تلاش برای خشنودساختن معلم
- پی بردن به نسبی بودن مقررات
- ودراواخردوره علاقه به کار
فلذا یک مربی وپرورشکار آگاه می بایست هدفهاورفتارها وبرنامه ها وآموزشها وانتظاراتش رامطابق خصلتهای کودک تنظیم نماید تا به آنچه مربیان موفق توانسته اند به آن دست یابنددست یابد.
۹۳/۱۱/۱۳