آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی  شهرستان فارسان

چهار راه برای رسیدن به آرامش:

1-نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا
2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا
3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا
4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی

شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۴۸ ب.ظ

۱

به نام خدا

مقدمه

تغییر رویکرد ارزش یابی از کمی به کیفی در دوره دبستانی یکی از اصلاحات چند جانبه و پیچیده در نظام آموزشی کشور بود و تحقق اهداف این جریان اصلاحی بدون اهتمام جدی معلمان و مدیران مدارس  که در صحنه عمل قرار دارند امکان پذیر نیست

بدون تردید یکی از عوامل مهم و موثر در بهبود و اصلاح ساختار این جریان معلمان هستند و اگر معلمان به عنوان مجریان  برنامه دیده نشوندبسیاری از تحولات ساختاری اتفاق نخواهد افتاد

بنا بر این به نظر می رسد فراهم کردن شرایط لازم برای اجرای هر برنامه ضروری و از لوازم کار است .

در برنامه ارزشیابی توصیفی  نیز باید عوامل موثر بر اجرا را شناسایی و در مهیا نموده زمینه مناسب کوشید .

اما  چگونگی ، چیستی و چرایی برنامه ها و طرح ها نیز باید مشخص و معلوم باشد تا بتوان زمینه اجرا را بهتر فراهم نمود روشن است بدون درک چرایی و چیستی هر تغییر  ،عاملین ، در جریان تغییرات چاره ای جز پیروی نخواهند داشت و به ناچار مسیر پر پیچ و خم تغییر را بدون درک واقعی و هیچ گونه تامل و تدبری خواهند پیمود و دور از ذهن نخواهد بود اگر در پیمودن این راه دچار انحرافاتی هم بشوند کلیاتی در مورد ارزشیابی تحصیلی

کسب دانش در مورد چگونگی یک الگوی کاربردی و بدون دانش درباره چرایی و چیستی آن دانش لازمه کار و قدم نهادن در مسیر تغییر است  از طرف دیگر عدم آگاهی در چیستی و چرایی هر تغییر پویایی را از آن خواهد گرفت و انگیزه را در کار گزاران ازبین خواهد برد

از آنچه به اختصار در خصوص ایجاد تغییر در ساختار هر نظامی گفته شد می توان به این نکته دست یافت که برای ایجاد تغییر در ساختار یک نظام باید چیستی و چرایی و چگونگی آن مطرح و تعیین گردد و هیچ نکته نامفهوم و تاریکی در برنامه وجود نداشته باشد 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۷
رحیمی

نظرات  (۱)

سلام
ارزش توصیفی تحول نوینی در آموزش است که باید همه ی معلمان از تغییرات آگاهی یابند و این امر با آموزش همگانی میسر می باشد. و نکته بعدی نبود راهنمای ارزش یابی توصیفی در بعضی از مدارس که لازم است مدیران اهتمام بیشتری داشته باشند.
پاسخ:
ضمن سلام و با تشکر از اینکه به وب ما سر زدید
به نکته خوبی اشاره شده قطعا با پیگیری های جدی که از سوی معاونت آموزش ابتدایی وزارت   صورت خواهد گرفت این مشکل مرتفع خواهد شد و البته مدیران به عنوان بازوان قدرتمند آموزش می نوانند نقش موثزی در این زمینه ایفا کنند   به امید روزی که اموزش ما در اوج پیشرفت خودش قرار گیرد  ان شاء الله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی