آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی  شهرستان فارسان

چهار راه برای رسیدن به آرامش:

1-نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا
2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا
3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا
4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۳۴ ق.ظ

۰

تدریس نشانه های چهار شکلی

دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۳۴ ق.ظ

تدریس حروف الفبا (نشانه های 4 شکلی)                                                       

برای تدریس نشا نه های 4 شکلی ،  می توان از شیوه هایی استفاده کرد که بچه ها خود به اسم هر نشانه ، پی ببرند.  روش و شیوه های معرفی شده ی نشانه ها تا حدودی شبیه به هم می باشند ،فقط موارد استثنا مثل تشدید ، "خوا "روش های منحصر به فردی دارند. در نظر بگیرید تدریس نشانه ای مثل : " اِ  ، ِ ، ه و  ﻪ " که به ترتیب  ،اسمشان  اِ اول ،   ِ غیر اول ، ه آخر تنها و ﻪ آخر چسبان ،می باشد . دقت شود که هم شکل بودن دو صدای آخر اِ با صدای" ﻫ  " توجه بیشتری را به خود معطوف می دارد ، که به کار بردن مثال های بیشتری را می طلبد . تکرار و تمرین باعث تثبیت یادگیری در این زمینه نیز خواهد بود . استفاده از املاهای خلاق ( خالی گذاشتن جای کلمه ی مورد نظر در یک جمله یا یک متن) هم تمرینی مؤثر در این زمینه است .  مثلاً این جمله  :

مادر اَمین و .......... (آزاده )  به بازار رفت  . او یک پاکت .........(نامه ) و یک تمبر خرید . در ....... (راه ) بازگشت به خانه گل های زیبایی دید و گفت : ..........! (به به ) چه گل های زیبایی !

برای تدریس نشانه هایی مانند این سعی شود حتما ًاز پازل و یا عکس های مختلف در این رابطه استفاده شود  .بعد از گروه بندی ،اجازه دهید دانش آموزان در مورد عکس ها با هم مشورت کنند و بعد گفته های خود را برای دیگر گروه ها بیان کنند. به کلمات کلیدی اشاره کرده و آن ها را راهنمایی کنید تا نشانه ی مورد نظر را به خوبی ادا کنند و آن را در کلمه بیابند . راهنمایی شما به طرف نشانه ی مورد نظر که در کجای کلمه قرار گرفته ، زمینه ای خواهد بود تا اسم هر نشانه را بتوانند بیان کنند . روشی که روش کاوشگری نام دارد و معمولا در تدریس های ریاضی به کار می رود به ما می آموزد که بعضی مفاهیم باید مستقیماً به دانش آموز ارائه نشود و با فراهم آوردن شرایط مناسبی ،دانش آموزان را برای کشف مفاهیم مورد نظر آماده کرد. یکی از پیشتازان این روش " جرج پولیا  " ریاضیدان لهستانی می باشد.

او معتقد است آن چه را که دانش آموز به وسیله ی خود کشف می کند ،هرگز از یاد نمی برد .به عبارت ساده تر از نظر او بهترین روش ،یادگیری کشف مفاهیم توسط فراگیرنده است . چون در این روش معلم،راهنما و دانش آموز جوینده است ؛ لذا مورد توجه و علاقه ی دانش آموز قرار می گیرد.البته چون برای کشف یک مفهوم به وقت زیادی احتیاج است ،لذا ارائه ی این روش نسبت به روش های دیگر وقت گیر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۲
رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی