آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی  شهرستان فارسان

چهار راه برای رسیدن به آرامش:

1-نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا
2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا
3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا
4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۲۲ ب.ظ

۰

چگونه رضایت مدیر خود را جلب کنیم

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۲۲ ب.ظ
 چگونه رضایت مدیر خود را جلب کنید؟
هر کارمندی برای پیشرفت در محیط کاری اش در اولین گام باید مدیرش را با کار خوب، از خود راضی نگه دارد. در راه پیشرفت شغلی، یک استراتژی بسیار اساسی برای شما وجود دارد که در حرف ساده است اما در عمل نیاز به رعایت نکات ریز و سنجیده ای دارد؛ مهم ترین گام جلب رضایت مدیر مافوق شماست زیرا این شخص تنها کسی است که می تواند در این مسیر به شما کمک کند و یا این که مانع پیشرفت تان شود؛ به چند نکته در این باره توجه کنید:

رئیس خود را خوب بشناسید/ با شناخت مدیرتان می توانید محدودیت ها و اختیارات خود را تعریف کنید و همچنین متوجه شوید که چه کارهایی رئیس تان را خوشحال می کند و چه کارهایی وی را شاکی. برای به دست آوردن چنین اطلاعاتی به گذشته کاری خود رجوع کنید و ببینید چه وقت هایی رئیس تان شما را توبیخ کرده و یا مورد انتقاد وی قرار گرفتید و چه زمان هایی او از شما راضی بوده و تشویق شدید.

دست راست رئیس تان باشید/ در مرحله اول از استراتژی رضایت مدیر، سعی کنید با راحت تر کردن کارها برای رئیس تان تاثیر بسیار مثبتی روی او به جا بگذارید اما این که چگونه کارها را برایش آسان کنید نیز بسیار آسان است؛ با صرف زمان بیشتری برای انجام کارها از حجم کار رئیس تان بکاهید، دغدغه هایی را که باعث نگرانی رئیس شده از میان بردارید، سعی کنید در حل مشکلات شرکت راه کارهایی کاربردی ارائه دهید و در صورت لزوم برای برطرف کردن مشکل با اجازه مدیرتان با دیگران رایزنی کنید. البته دقت کنید که همه این ها به خواسته وی انجام شود و نه این که شما به زور بخواهید کارهای او را انجام دهید.

در کارتان انگیزه نشان دهید/ هیچ رئیسی دوست ندارد مدام به کارمندانش بگوید چه کاری را انجام دهند و چه کارهایی را نکنند. برای جلب نظر مدیرتان سعی کنید انگیزه برای انجام کار از خود نشان دهید مثلا در ساعات استراحت به کارهای عقب مانده شرکت رسیدگی کنید و یا زمانی که برای انجام کاری داوطلب می خواهد شما اولین باشید. با این کار نه تنها نظر مثبت وی را جلب می کنید بلکه اعتماد و اطمینان او به توانایی های شما بیشتر می شود و در آینده شما یکی از گزینه های انتخابی وی برای کارهای بزرگ خواهید بود. البته مراقب باشید که بیش از حد و به طور غیر معمول تظاهر به انگیزه بالا نکنید زیرا این یکی از رفتارهایی است که معمولا رئیس خوشش نمی آید و آن را به جای لیاقت به حساب چاپلوسی می گذارد. همیشه در عمل بهترین باشید به جای این که در سخن گفتن!

افراطی کار نکنید/ برای جلب رضایت رئیس نباید در کارهایی که به شما محول می شود افراط کنید زیرا این کار به نوعی پا روی دم شیر گذاشتن است و ممکن است باعث پیدا شدن دشمن در محیط کار شود. همیشه کار خود را به بهترین نحو انجام دهید اما مثلا اگر قرار شد به کار یک پرونده رسیدگی کنید، به سراغ پرونده دیگری که به همکارتان محول شده نروید!

بهانه نیاورید و توجیه نکنید/ این اخلاق یکی از آزار دهنده ترین رفتارهایی است که یک رئیس از آن بیزار است. بهانه آوردن برای رئیس درست به منزله چشم پوشی کردن از یک وظیفه است و وی در زمان بهانه جویی شما تنها به این نکته فکر می کند که با این دلایل فقط می خواهید از غفلت و اهمال کاری خود دفاع کنید. حتی شاید گاهی دلایل شما واقعی باشد اما چیزی که رئیس به آن می اندیشد این است که کاری که باید انجام می شده؛ نشده است. اگر هم به هر دلیلی کارتان به تعویق افتاد به جای توجیه و بهانه آوردن معذرت بخواهید و برای رئیس خود توضیح دهید که چگونه می خواهید آن را جبران کنید.

انتقاد کنید اما شکایت نه/ شکایت کردن با انتقاد کردن کاملا متفاوت است. شکایت یک امر شخصی است و فقط بار منفی دارد اما انتقاد نیازمند تلاش است زیرا باید سازنده باشد و راه حلی ارائه دهد. اگر از موضوع یا روشی در کار ناراحتید قبل از بردن هر گونه شکایتی پیش رئیس به راه حل های ممکن و منطقی آن فکر کنید و سپس با زبانی محترمانه انتقاد خود را بیان کنید و سپس راه حل های پیشنهادی خود را ذکر کنید و از رئیس تان بخواهید به شما در حل این مشکل کمک کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۵
آموزش ابتدایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی