آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی  شهرستان فارسان

چهار راه برای رسیدن به آرامش:

1-نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا
2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا
3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا
4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۹ ب.ظ

۲

آموزش پاورپوینت (گام 3)

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۹ ب.ظ

باما همراه باشید با قسمت سوم آموزش پاورپوینت 

۳- ذخیره کردن ارایه (Save a Presentation)
برای ذخیره سازی یک ارایه ساخته شده میتوانید از به روی دکمه مایکروسافت آفیس کلیک کنید و از پنجره باز شده آن گزینه Save (ذخیره کردن) را انتخاب نمایید.

همچنین میتوانید عملیات ذخیره سازی ارایه ساخته شده را بوسیله کلیک بر روی آیکون ذخیره سازی (Save) موجود در نوار ابزار دسترسی سریع انجام دهید.

حال در پنجره باز شده نامی را که برای ارایه در نظر گرفته اید را وارد کرده و محل ذخیره سازی را مشخص کرده و اطلاعات را تایید کنید تا عملیات ذخیره سازی با موفقیت انجام شود.

نکته: اگر قبلا ارایه جاری را ذخیره کرده باشید، با کلیک بر روی دکمه Save تغییرات و ویرایش های جدیدی که از سوی شما صورت گرفته است بر روی ارایه ای که قبلا ذخیره کرده اید ذخیره خواهد شد.

و یا ممکن است شما پس از تغییرات یا ویرایش یک ارایه، نیاز داشته باشید آن را در قالب ارایه ای جدید و جدا از ارایه فعلی (که آن را باز کرده اید) ذخیره نمایید. برای این کار به روی دکمه مایکروسافت آفیس کلیک کنید و از پنجره باز شده آن گزینه …Save As را انتخاب نمایید.

نکته بسیار مهم:
ممکن است شما نیاز داشته باشید که ارایه ساخته شده را در برنامه پاورپوینت ورژن پایینتری مانند پاورپوینت ۲۰۰۳ نمایش دهید. توجه داشته باشید که پاورپوینت ۲۰۰۳ توانایی باز کردن و اجرای ارایه های ذخیره شده در پاورپوینت ۲۰۰۷ را ندارد مگر اینکه فرمت ذخیره سازی ارایه خود را برای پاورپوینت ۲۰۰۳ انتخاب و اقدام به ذخیره سازی نمایید. 

برای این کار بر روی دکمه مایکروسافت آفیس کلیک کنید و از پنجره باز شده آن بر روی فلش کوچک کنار گزینه …Save As کلیک کنید. حال از گزینه های نمایش داده شده در سمت راست این پنجره، گزینه Powerpoint 97-2003 Presentation را انتخاب کنید و اقدام به تعیین نام و ذخیره سازی ارایه کنید.

اکنون فایل ارایه با فرمت پاورپوینت ۹۷-۲۰۰۳ ذخیره سازی شده و براحتی میتوانید این ارایه را در پاورپوینت ۲۰۰۳ باز کنید.

۴- اضافه کردن اسلاید ها (Add Slides)
برای اضافه کردن اسلاید در یک ارایه گزینه های مختلفی از جمله اضافه کردن اسلاید با تم های پاورپوینت، تکثیر اسلاید موجود و استفاده مجدد از یک اسلاید در اختیار شما قرار گرفته است

برای اضافه کردن یک اسلاید جدید به ترتیب زیر عمل کنید:

ابتدا اسلاید قبل از جایی را که میخواهید یک اسلاید جدید وارد کنید را انتخاب نمایید. مثلا اگر بین اسلاید پنجم و ششم میخواهید یک اسلاید جدید وارد کنید، به اسلاید پنجم بروید و این اسلاید را انتخاب کنید. سپس از سربرگ Home به کادر گروه Slides مراجعه کرده و از این کادر گروه بر روی فلش کوچک پایینی گزینه New Slide کلیک کنید تا کادر زیر مجموعه های آن باز شود 

حال از این کادر اسلادی که متناسب با نیاز شماست را انتخاب کرده و با کلیک بر روی آن، اسلاید جدید در ارایه ایجاد خواهد شد.

حال اگر میخواهید اسلاید جدیدی که به ارایه اضافه میشود، اسلایدی تکراری از یک و یا چند اسلاید موجود در  ارایه جاری باشد:

ابتدا اسلاید و یا اسلایدهایی را که باید تکرار شود انتخاب نمایید. سپس بر روی فلش کوچک پایینی گزینه New Slide در سربرگ Home کلیک کنید و از کادر باز شده گزینه Duplicate Selected Slides را انتخاب کنید تا اسلاید (های) انتخاب شده تکرار شوند.

نکته: عملیات کپی کردن یک اسلاید موجود در ارایه را میتوانید از طریق فشردن کلید Ctrl و دراگ کردن همزمان اسلاید مورد نظر براحتی انجام دهید.

برای اضافه کردن یک اسلاید از ارایه ای دیگر:
برای این کار ابتدا اسلاید قبل از جایی که میخواهید اسلاید جدید وارد شود را انتخاب کنید (مثال اسلاید پنجم و ششم گفته شده در بالا)، سپس بر روی فلش کوچک گزینه New Slide کلیک کنید و از کادر آن گزینه Reuse Slides را انتخاب کنید.

حال از پنجره باز شده در سمت راست برنامه بر روی گزینه Brows کلیک کنید و از کارد باز شده زیر آن گزینه  Brows File را انتخاب کنید.

حال از پنجره باز شده اقدام به انتخاب فایل مورد نظر (ارایه دیگر) که در سیستم شما موجود است نمایید.

مشاهده میکنید که در پنجره سمت راست برنامه تمامی اسلاید های موجود در ارایه انتخاب شده نمایش داده خواهند شد. از این کادر، اسلاید مورد نظری که باید مورد استفاده قرار گیرد را انتخاب کرده و وارد ارایه موجود نمایید. 

نکته:برای حذف اسلاید های موجود در ارایه کافیست که از پنجره انتخاب اسلاید (Slide/Outline) بر روی اسلاید مورد نظر (که میخواهید آن را از ارایه حذف نمایید) کلیک راست کرده و از کادر باز شده گزینه Delete Slide را انتخاب نمایید.

۵- پوسته ها (Themes)
پوسته ها (تم ها) قالب های طراحی شده ای هستند که به شما این اجازه را میدهند که در سراسر ارایه ای که روی آن کار میکنید (تمامی اسلایدهای ارایه) یک هماهنگی در زمینه آن بوجود آورید.

 

استفاده از یک پوسته در ارایه در حال ساخت:
برای اضافه کردن یک پوسته (تم) به ارایه ابتدا از سربرگ Design به کادر گروه Themes مراجعه نمایید.

 

از این کادر گروه بر روی فلش کوچک کناری کادر پوسته ها کلیک کرده تا کادر زیر مجموعه ها که شامل تعدادی پوسته بصورت پیش فرض میباشد باز شود. 

از این کادر بر روی پوسته مناسب خود کلیک کنید تا پوسته انتخاب شده در تمام اسلاید ها اعمال شود.

گزینه های موجود دیگر در پایین کادر پوسته ها به این صورت میباشد

More Theme om Microsoft Office online : از این گزینه برای بارگذاری آنلاین تم ها از سایت رسمی مایکروسافت استفاده میشود.

Browse For Theme : با انتخاب این گزینه، پنجره مرور در سیستم شما باز خواهد شد تا شما بتوانید از تم های ذخیره شده در کامپیوتر خود استفاده نمایید.

Save Current Theme : از این گزینه برای ذخیره سازی پوسته ای که طراحی شده استفاده میگردد.

تغییر رنگ پوسته ای که انتخاب کرده اید:
نرم افزار پاورپوینت این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که رنگ پوسته ای انتخاب شده را تغییر دهید و یا رنگ جدیدی برای آن طراحی کنید. برای تغییر رنگ پوسته ای که انتخاب کرده اید از کادر گروه Themes گزینه Colors را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه کادر رنگ های آن بصورت کشویی باز خواهد شد که میتوانید با حرکت دادن فلش ماوس بر روی گروه رنگ های پیشنهاد شده توسط برنامه، پیش نمایشی از آن گروه رنگی را مشاهده کرده و پس از انتخاب گروه رنگی متناسب با نیاز خود، با کلیک بر روی آن گروه، رنگ های موجود در آن (گروه رنگی) در پوسته اعمال خواهند شد 

برای شخصی سازی رنگ پوسته به رنگ های دلخواه خود، پس از باز شدن کادر Color گزینه Create New Theme Colors را انتخاب کرده

و از پنجره باز شده آن اقدام به شخصی سازی و انتخاب رنگ مورد علاقه خود نمایید.

 

 

تغییر سبک (استایل) پس زمینه پوسته انتخاب شده:
برای تغییر سبک (استایل) پس زمینه پوسته انتخاب شده از سربرگ Design به کادر گروه Background مراجعه نموده و بر روی گزینه Background Styles کلیک کنید و از کادر زیر مجموعه های آن که باز خواهد شد، سبک پس زمینه مناسب را انتخاب کنید.

 

توجه داشته باشید که در کارد زیر مجموعه ها دو گزینه دیگر نیز وجود دارد:

Format background که برای شخصی سازی سبک زمینه پوسته انتخابی استفاده میشود
و Reset Slide Background که برای باز گشت به تنظیمات اولیه زمینه در صورتی که تغییراتی را ایجاد کرده باشید استفاده میگردد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۱
آموزش ابتدایی

نظرات  (۲)

سلام و خسته نباشید اقای رحیمی کارشناس محترم دو آدرس به شما و همکاران داده می شود که در این زمینه می تواند کار ساز باشد

1-http://mahin380.blogfa.com/

این آدرس وبلاگ خودم هست که در لینک دوستان آدرس زیر را هم می توانید داشته باشید و این آدرس بانک پاورپونت ایران است

2- http://www.pptfa.com/

با سلام و قبولی طاعات ممنون از اقای رحیمی بابت وبلاگ بسیار خوبشون و تشکر از بنده خدایی که ادرس بانک پاور پوینت گذاشته بودن 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی