آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی  شهرستان فارسان

چهار راه برای رسیدن به آرامش:

1-نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا
2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا
3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا
4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۳۴ ق.ظ

۰

نگاهی به روش تدریس رویدادی

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۳۴ ق.ظ

نگاهی به روش تدریس رویدادی:

 

-پس از دهه 70 میلادی همزمان بااوج گیری نظریه خبرپردازی ظاهرشد.

 

- گانیه بنیان گذار اصلی این روش (بریگز و ویگر ادامه دهنده  وقوت بخش به این روش)

 

-بریگز و ویگر: آموزش عبارت است از یک مجموعه رویداد.

 

-هدف آموزش : پدیدآوری زمینه مناسب  یادگیری و کمک به فراگیر در روند آموزش.

 

مراحل  روش تدریس رویدادی:

-جلب توجه: آنچه در این مرحله مهم است این است که از علاقه بچه ها وارد شویم.بتوانیم

در آنها تحریکی ایجاد کنیم.این مرحله از تدریس حائز اهمیت است. قواعد خاصی ندارد و

بستگی به هنر معلمی دارد.

-بیان هدف به یادگیرنده:بلافاصله پس از جلب توجه اهداف درس رابیان میکنیم تا ذهن بچه ها

منحرف نشود.

-تحریک فراگرفته های پیشین: موادی هستند  که عملکرد یادگیرنده را شکل میدهند تا

تغییری دررفتارش پدید آید. ارتباط برقرار میکنند بین درس جدید و گذشته. می تواند شامل

تصاویر رنگی متنوع، نوشته ها و حروف پررنگ و...

-فراهم آوری راهنمایی لازم برای یادگیری:در این مرحله تلاش میشود بچه ها را به نحوی

هدایت کنیم که به ویژگی موادی که برای یادگیری در نظر گرفته شده اند پی ببرند. مثال:اگر

قرار است در درسی تفاوت مواد را دریابند در این مرحله به ویژگی های متمایز کننده مواد

دست یابند.

-فراخوانی عملکرد:عملکرد دانش آموز را مشاهده میکنیم یعنی تلاش میکنیم دانش آموز را

برای پاسخدهی آماده کنیم.

-تدارک بازخورد درباره درستی عملکرد:به یادگیرنده بازخورد میدهیم.بازخوردی مناسب و بر

طبق عملکرد دانش آموز

-سنجش عملکرد: کارکرد دانش آموز سنجیده میشود

-بهبود یادداری و انتقال:دانش اموزبه محیط زندگی و اطراف انتقال میدهد به زبان دیگر کاربرد

در زندگی است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۹
رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی