آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی شهرستان فارسان

این وبلاگ با هدف ارتقا آگاهی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و نیز درج مطالب همکاران شاغل در مدارس ا بتدایی طراحی گردیده است لذا از کلیه همکاران بزرگوار دعوت می شود نظرات خود را از طریق ارسال نظر یا از طریق پست الکترونیک به آدرس hrp1353@mihanmail.ir ارسال نمایند

آموزش دبستانی و پیش دبستانی  شهرستان فارسان

چهار راه برای رسیدن به آرامش:

1-نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا
2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا
3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا
4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۳۷ ب.ظ

۰

شعر کشورهای همسایه ایران

چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۳۷ ب.ظ

حسنی برو ترکیه ***زبونشون ترکیِ

مردوم اون مسلمان**دریاچه ی اون جا وان

دو رود دجله، فرات*** بیا بگم من برات

مرکز اون آنکارا*** حتما برو اون ورا

کشوری کوهستانی **حتما خودت می دانی

رود دیگر اونجا*** قزل ایرماق زیبا

بندرهاشو یاد بگیر ***آدنا هست و اَزمیر

استانبول قشنگش ***مثل شهر فرنگش

بندر آنتالیا ***هستش کنار دریا

دریاهاشو نام ببر **بعدش برو به سفر

سیاه، مدیترانه ***مرمره بی کرانه

دامپروری زیاده ***کشاورزی چه ساده

پنبه، انگور و توتون ***مرکبات و زیتون

 

                                    

                           ارمنستان

 منم منم ارمنستان

دارم یکمی داستان

 در شمال ایرانم

هوای سردی دارم

 مرکز من ایروان

یکم همنام با ایران

 دامپروری شغلمون

سیب زمینی محصولمون

 مغرب من ترکیه

میشه با من همسایه

 سیمان و برق صنعتند

بسیار هم نعمتند

 زبانمون ارمنی

نداریم هیچ معدنی

 

 

 

 

 

 

جمهوری آذربایجان

روی نقشه نگاه کنید

بعدم مرا پیدا کنید

جمهوری آذربایجانم

شمال غربی ایرانم

آب و هوام نیمه خشکه

تقسیم شدم دو دسته

نخجوان بخش کوچکم

سمت شرق بخش بزرگم

مرکز من هست باکو

یک مقداری هم دارم کوه

یک معدنم که نفته

یک شهر معروفم گنجه

دو رود ارس و کورا

یک شهر به نام آستارا

مرز من و ایرانه

کالایی ارزان داره

اسلام دینمونه

آذری زبانمونه

انگور و غلات و توتون

می شوند محصولاتمون

نقشه ی مرا نگاه کنید

 به سرزمین من سفر کنید

 

 

 

 

              ترکمنستان

کشور ترکمنستانم

همسایه ی ایرانم

در شمال شرقی ام

همراه یک دشتی ام

قره قوم نام اونه

که توش شن روونه

آب و هوایم گرمه

محصول مهمم پنبه

منبعم گاز و نفته

قالی هم صنعت دسته

مرکز من عشق آباد

که بسیار هست آباد

ترکمنی زبانمون

اسلام هست دینمون

یک چند تا رود دارم

می دونید چه نام دارم

تجن و اترک و مرغاب

که بسیار هستند پرآب

یک شهر معروف دارم

بسیار دوستش می دارم

شغل مردم من هست

تو این صحرای پر دشت

کشاورز و دامپرور

ماهیگیر توانگر

 

 

آی بچه‌ها خبرخبر **حسنی داره میره سفر

حالا بگو کجا بره؟ * *کدوم ور دنیا بره؟

حسن برو به عراق * *خرما بخور بشی چاق

در غرب کشور ماست* * تو اون همیشه دعواست

عراق کشور غم * *غصه و درد و ماتم

نجف که شهر علیست* * شهر امام و ولیست

همیشه ابری از غم* * پر از غصه و ماتم

از کربلای حسین* * سامرا و کاظمین

زیارتی هم بکن * *مارو فراموش نکن

دجله رسید به فرات **شط‌ العرب شد پر آب

شط ‌العرب با کارون** پیوسته شد چه آسون

از اتحاد دو رود* * پدید اومد اروند رود

ملت اون سرزمین* * عرب‌زبانند ببین

بیشترشون مسلمان** نیمی از آن شیعیان

کشور داد و بیداد **مرکز اونجا بغداد

بندر بصره دارند* * نفت زیادی دارند

محصولش پنبه غلات * *در جلگه‌های فرات

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۲
رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی